Jiří Rostecký Blog mladého podnikatele

Co mě nejvíce bavilo na nákupu mého prvního Maca?

27. 7. 2014

Dlouho jsem odolával, až jsem si před pár měsíci koupil iPhona. To byla moje první zkušenosti s Applem. Nový mobil jsem si rychle zamiloval, prostředí mi přišlo velice příjemné a snadno ovladatelné. Dnes už bych jiný mobil nechtěl, leč jsem k němu nejdříve přistupoval trochu skepticky (přeci jen jsem byl androiďák). Pak ale přišel Mac.

Většina mých přátel má Maca. Zezadu jim svítí takovéto jablíčko a vypadá to dost sexy. Víte nejen to, že ten člověk asi není úplné BFU (v Česku BFU Macy většinou nemají) a že se nebojí investovat do notebooku od třiceti nahoru. Navíc to všichni chválili a já byl tak trochu nalomený z toho iPhona, takže jsem se při dalším výběru PC neměl nad čím rozhodovat. Šel jsem si pro Maca.

Koupil jsem si MacBook Air 13`3. Je skvělý na cesty, lehký a dobře se na něm pracuje. Jako první jsem chtěl něco menšího, seznámit se s OS X a posléze třeba koupit iMaca nebo něco většího do kanclu. Byl jsem ale trochu na vážkách, protože jsem nevěděl, jak takový notebook vybrat a na co si dát pozor.

Obchod je jenom tak dobrý jako prodejci v něm

Zašel jsem tedy do iStylu na Zličíně. Všechny obchody vypadají skoro stejně, mění se jen lidé v nich. Řekl jsem, co chci, a okamžitě se mi věnoval příjemný mladý prodejce, který mi začal vše postupně vysvětlovat a předvádět. Ukázal mi několik mašinek, vysvětlil jednotlivé rozdíly a doporučil mi, co se pro moje potřeby hodí nejvíce. K tomu mi předvedl jednotlivé programy, které budu využívat, a poradil mi i s jejich ovládáním a instalací.

Pán se jmenoval Matěj Eliáš a obchod spadal pod iSTYLE CZ, s.r.o. Když jsem si konečně vybral, přešli jsme k platbě, já ještě ani nevyndal kreditku a pán se mě už zeptal, zda chci fakturu s IČO. Řekl jsem, že ano, a on odpověděl, zda nechci dvě. Prý jednu pro účetní. V tu chvíli jsem byl tak zamyšlený, že mě to ani nenapadlo. On ale myslel za mě, a i tato maličkost mě velice potěšila.

Na závěr mi dal dvou vizitku s tím, že se mu mohu kdykoliv ozvat. Prý je na emailu stále a poradí mi, když něco nebudu vědět. Jakmile jsem přišel domů, jeho ochotu jsem velice ocenil, protože to byla moje první zkušenost s Macem a některé základní věci mi vůbec nedocházely. Napsal jsem mu email a on mi brzy odepsal. Já nemusel ztrácet čas s hledáním odpovědí na internetu nebo s otravováním někoho jiného. Apple mě sám hned upozorňoval, že baterie v notebooku je plná a že jej mohu začít ihned používat. Myslím si, že tenhle zákaznický servis pomáhá a práci urychluje podstatně více než plná baterie.

Inspirujme se od nejlepších

Česká firma není Apple, já vím. Přesto je ale Matějům příštup velice inspirující. Nevím, zda to tak funguje v celé jejich společnosti, ale Matěj pro mě byl ukázkou profesionálního prodejce. Doporučil mi skvělou tašku, bezdrátovou myš a dokonce i několik dalších zařízení, o jejichž koupi teď vážně uvažuji.

Jako zákazníka mě nenechal na holičkách, kdy jsem si nevěděl rady při nákupu i po něm. Dal mi možnost u něj kdykoliv najít radu a pomohl mi, když jsem něco nechápal. Úspěšný obchod je o navázání vztahu se zákazníkem. To se Matějovi povedlo, protože teď k němu budu chodit velice rád. Vím, že mi dobře poradí a rychle mi pomůže.

Foto na pozadí monitoru na fotce: zastavki.com

27. 7. 2014

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?