Jiří Rostecký Blog mladého podnikatele

Vytváříme magazín

Pár věcí, které kolem toho contentu nechápu

Tak nevím, nejsem sice copywriter, obsahový marketér, ani specialista na UX, ale myslel jsem si, že po letech provozování obsahových webů (rozumějte magazínů) už alespoň něčemu rozumím. V poslední době se ale začínám ztrácet a několik nových trendů moc nechápu. Respektive chápu jejich smysl, ale nechápu je z pohledu uživatelské použitelnosti a celkově pohodlí čtenáře.

26. 9. 20145 minut čtenípřečíst článek

Proč nesleduji Google Analytics?

Dříve jsem hodně sledoval vývoj návštěvnosti svmých webů. Pamatuji si, jak jsem se snažil o co nejlepší pozice ve vyhledávačích, jak jsem sbíral zpětné odkazy a snažil se co nejvíce zvýšit počet lidí, co moje weby každý den navštíví. Tehdy se ještě řešil i PageRank, takže jsem čekal na aktualizace a radoval se, když moje […]

5. 9. 20144 minuty čtenípřečíst článek

Jaký je recept na úspěch vašeho online magazínu?

Magazíny tvořím již přes pět let a až dnes mám jeden, u kterého si dovolím tvrdit, že je hodně úspěšný. Rozrůstá se mi komunita, lidé hojně sdílí vcelku články, občas vyvoláme nějakou flamewar na sociálních sítích, kde nám roste i počet fanoušků. Rostou samozřejmě i zisky, ale především mě jeho budování baví více než v minulosti. […]

28. 8. 20143 minuty čtenípřečíst článek

Klasické PR články jsou už pasé, prodávejte je dráž, lépe a efektivněji!

Jak už jsem v několika článcích psal, magazín je předně o shánění kvalitního a pro čtenáře zajímavého obsahu. Je to nekonečný boj, protože je někdy problém sehnat jeden kvalitní článek, natož stovky či tisíce. Není tedy divu, že na začátku magazíny nepublikují každý den nebo se kvalitativně pohybují někde hodně dole.

20. 4. 20134 minuty čtenípřečíst článek

5 chyb, které jsem udělal při vytváření internetového magazínu

Asi jste si všimli, že nejsem v poslední době na blogu příliš aktivní. Nezlobte se na mne, pomalu ale jistě se mi blíží maturita a času nazbyt mi ubývá. Do toho hodně pracuji na svých projektech, což jste možná zaznamenali na MladýPodnikatel.cz. Tento článek mne napadlo napsat jako vzpomínku na největší chyby, které jsem při vedení […]

7. 4. 20136 minut čtenípřečíst článek

Největší chyba při zakládání nového projektu – pospíchání – zabije projekt i vaši náladu

Znáte to? Hlavou vám proběhne skvělá myšlenka, začnete rychle uvažovat, okamžitě hledáte nástroje na ověření domén a už koukáte po novém webhostingu. Netrvá to dlouho a procházíte výsledky vyhledávání Googlu a prohlížíte si stovky krásných šablon. Mezi tím se vám stahuje WordPress a potřebné pluginy. Za chvíli máte nový web.

26. 1. 20132 minuty čtenípřečíst článek

Má dnes ještě cenu založit internetový magazín? Ano, pokud přemýšlíte…

Na blogu Pepy Kroupy mě zaujal článek o tom, zdali má dnes ještě cenu zakládat magazín. Je to poměrně složitá otázka a tak mě napadlo jí věnovat vlastní článek, kde jednak zhodnotím své zkušenosti a trochu se zamyslím nad tím, zdali by to nebyly jen vyhozené peníze a čas.

22. 12. 20123 minuty čtenípřečíst článek

Jak rozjet vlastní magazín, přitáhnout čtenáře, vydělat miliony a získat know-how?

Čas od času mi přijde na email nějaký dotaz. Lidé se ptají na otázky, které se týkají jejich začínajících webových projektů. Ptají se na moje zkušenosti s mými projekty, moje názory a podobně. Nejčastěji to nejsou nikterak zajímavé dotazy, ale řada z nich mě již inspirovala pro mnoho článků. Dnes bych jeden rád věnoval dotazu […]

7. 11. 20127 minut čtenípřečíst článek

Když někdo neumí psát, neznamená to, že nemá co říci

S náborem nových redaktorů pro naše magazíny jsem se setkal se zajímavým jevem. Na internetu si řada lidí stěžuje na to, že textaři píší gramaticky a stylisticky špatně, dopouštějí se chyb a z diktátu by měli za pět. Musím jim všem dát za pravdu, málo dnešních internetových pisálků dokáže psát bezchybně, ale to neznamená, že […]

22. 10. 20122 minuty čtenípřečíst článek

RSS agregátory – zlatý důl pro váš magazín, nebo jedna velká utopie?

Všechny možné RSS agregátory jsou skvělou možností, jak získat zajímavou návštěvnost a početnou čtenářskou komunitu. Agregátory zpráv mají za úkol svým uživatelům zobrazovat nejnovější články na zvolených serverech. Ve většině velkých agregátorů se tak utkáte s největšími kolosy v zemi, v mém případě to bylo třeba Živě, Technet a další.

3. 10. 20124 minuty čtenípřečíst článek