Jiří Rostecký Blog mladého podnikatele

Rady začátečníkům

Moje přednáška pro BeEager Camp: Jak jsem začínal podnikat

Když mě v červnu oslovila Gabka Orlitová s tím, zda bych nezastal funkci mentora v jejím kempu, nevěřil jsem svým uším. Nenapadlo by mne, že mi někdo svěří takovou zodpovědnost a že vůbec usoudí, že zrovna já bych mohl být jejím vhodným zastáncem. Ačkoliv jsem měl velké pochyby, zda budu pro účastníky přínosem, přes menší přemlouvání jsem se […]

8. 10. 20144 minuty čtenípřečíst článek

Jak se co nejvíce naučit?

Před pár dny jsem jel metrem a viděl jsem tam leták na nějakou vysokou školu. Bylo tam napsáno něco v tom smyslu, že se její studenti mohou stát úspěšnými podnikateli. Rozesmálo mě to, ale i trochu zarazilo, jelikož tím někomu mohou dávat mylné naděje. Napadlo mě napsat článek o tom, jak se toho naučit co […]

13. 9. 20143 minuty čtenípřečíst článek
[mc4wp_form id="1911"]

Moje přednáška pro ICM Prostějov: Co ti brání v podnikání?

Přesně 4 dny po oslavě prvních narozenin naší firmy iParťák jsem měl možnost přednášet na akci ICM Prostějov s názvem „Co ti brání v podnikání?„. Tato akce byla určena studentům třetích a čtvrtých ročníků středních škol. Pro mě to bylo úplně poprvé, co jsem měl přednášet před cizími lidmi. Navíc na téma, které je poměrně záludné a […]

10. 9. 20146 minut čtenípřečíst článek

7 změn, díky kterým vydělávám víc

Hodně mě zaujal článek Radka Strouhala o čtyřech vzměnách, díky kterým dnes vydělává více. Je to dost zajímavé téma, protože často stačí malá změna, která přinese nečekaně velký výsledek. Tyto změny děláme postupně všichni a pro každého z nás je jejich objevení jinak důležité. Proto mě napadlo sepsat článek na podobné téma, akorát uvedu změny, které […]

31. 7. 20146 minut čtenípřečíst článek

Jak si Hurvínek představoval válku?

Ty nejdůležitější věci jsou naprostá banalita. Asi tak si to představuje řada našich klientů. Samozřejmě mylně. Některé jejich požadavky jsou jimi natolik banalizovány, že většinou ani neexistuje šance jim jejich váhu vrátit. Někdy je banalizují schválně, jindy ale si to prostě jen představují špatně. A my jim to musíme v iParťákovi vysvětlovat, pomoci jim vše […]

8. 7. 20148 minut čtenípřečíst článek

8 věcí, ze kterých se jako začínající podnikatel můžete zcvoknout

Je to skoro rok, co naplno podnikám. Mám to štěstí, že jsem si své projekty rozjel už při střední, takže se od maturity dokáži sám uživit a ještě budovat a rozvíjet svou firmu. Toho, že jsem se vydal na podnikatelskou dráhu, rozhodně nelituji. Přesto to má i svá negativa a napadlo mě se podělit o […]

3. 7. 20147 minut čtenípřečíst článek

Rozdíl mezi dobrým a špatným levným textaře je v jedné maličkosti

A to v tom, kdo myslí na své čtenáře. Když si pročítám texty, jejichž napsání stálo stovky korun, často se divím právě naprostému zapomenutí autora na otázku, kdo je jejich čtenářem. Kdo si texty bude číst? Na koho mají působit? Co mu mají sdělit? Co čtenáři od textů asi očekávají? Co si z nich sami […]

12. 5. 20142 minuty čtenípřečíst článek

A čeho se bojíte vy?

Bavil jsem se s jednou slečnou. Je to studentka na vysoké a strašně ráda by začala podnikat. Dokonce podnikatelské prostředí sama vyhledává, a tak obchází různé akce, přednášky, srazy a další. Když jsem se s ní bavil, řekla mi, jak mě a všechny ostatní obdivuje za to, že jsme do toho šli a nebáli se. Ona […]

9. 5. 20142 minuty čtenípřečíst článek

Co levní textaři dělají špatně?

Na začátku je nutno si zodpovědět záludnou otázku – kdo je levný textař? Pro někoho je to ten, co píše za pětistovku za normostranu, pro jiného ten za stovku a pro někoho to může být někdo, kdo vůbec práci počítá na normostrany. Pro účely tohoto článku počítejme s těmi, jichž je na trhu nejvíce, tedy […]

24. 1. 20146 minut čtenípřečíst článek

Doména už není tak důležitá, přesto se nad ní vyplatí přemýšlet

Obecně se tvrdí, že doména již není tak důležitá. Sám do nich investuji poměrně hodně, ale především si myslím, že to není otázkou peněz. Je snadné vymyslet mnoho domén, které ještě nikdo nezaregistroval, i přesto to ale řada našich klientů podceňuje a my jim musíme radit, aby se nad vším ještě jednou zamysleli.

19. 12. 20133 minuty čtenípřečíst článek