Jiří Rostecký Blog mladého podnikatele

Psaní textů

Psaní textů nabízí i iCopywriter.cz!


Externí redaktor pro váš web: Na co se při výběru ptát?

Vždycky, když jsem vybíral redaktory pro svoje magazíny nebo jsme v iParťákovi přijímali nové posily pro klienty, všímal jsem si podobných scénářů, které se opakovaly.

6. 1. 20166 minut čtenípřečíst článek

Pár věcí, které kolem toho contentu nechápu

Tak nevím, nejsem sice copywriter, obsahový marketér, ani specialista na UX, ale myslel jsem si, že po letech provozování obsahových webů (rozumějte magazínů) už alespoň něčemu rozumím. V poslední době se ale začínám ztrácet a několik nových trendů moc nechápu. Respektive chápu jejich smysl, ale nechápu je z pohledu uživatelské použitelnosti a celkově pohodlí čtenáře.

26. 9. 20145 minut čtenípřečíst článek
[mc4wp_form id="1911"]

Jaký je recept na úspěch vašeho online magazínu?

Magazíny tvořím již přes pět let a až dnes mám jeden, u kterého si dovolím tvrdit, že je hodně úspěšný. Rozrůstá se mi komunita, lidé hojně sdílí vcelku články, občas vyvoláme nějakou flamewar na sociálních sítích, kde nám roste i počet fanoušků. Rostou samozřejmě i zisky, ale především mě jeho budování baví více než v minulosti. […]

28. 8. 20143 minuty čtenípřečíst článek

Jak si Hurvínek představoval válku?

Ty nejdůležitější věci jsou naprostá banalita. Asi tak si to představuje řada našich klientů. Samozřejmě mylně. Některé jejich požadavky jsou jimi natolik banalizovány, že většinou ani neexistuje šance jim jejich váhu vrátit. Někdy je banalizují schválně, jindy ale si to prostě jen představují špatně. A my jim to musíme v iParťákovi vysvětlovat, pomoci jim vše […]

8. 7. 20148 minut čtenípřečíst článek

Rozdíl mezi dobrým a špatným levným textaře je v jedné maličkosti

A to v tom, kdo myslí na své čtenáře. Když si pročítám texty, jejichž napsání stálo stovky korun, často se divím právě naprostému zapomenutí autora na otázku, kdo je jejich čtenářem. Kdo si texty bude číst? Na koho mají působit? Co mu mají sdělit? Co čtenáři od textů asi očekávají? Co si z nich sami […]

12. 5. 20142 minuty čtenípřečíst článek

CopyCamp 2014: Akce plná lásky, zajímavých přednášek a skvělých lidí

Když jsem se v minulosti smál a divil tomu, jak lidé na akcích Davida Kirše skáčou na židlích a vyznávají si navzájem lásku, neznal jsem CopyCamp a holky z Hájedničky. Tehdy by mě vůbec nenapadlo, že se sám zúčastním akce, jejímž cílem bude nejen zahltit auditorium informacemi, ale také účastníkům najít životní lásku.

24. 3. 20145 minut čtenípřečíst článek

Jak a proč připravujeme vlastní firemní školení?

Jedním z hlavních důvodů, proč jsme se přestěhovali do Olomouce a do větších prostor, je moje už dlouhodobější myšlenka pořádání menších školení pro naše lidi. Hraji si s ní už několik měsíců a pomalu se blížím k samotné realizaci.

23. 3. 20142 minuty čtenípřečíst článek

Proč vítám všechny copywriterské a PPP systémy?

Přiznám se k jedné věci. Když před několika měsíci začaly vznikat různé copywriterské systémy, měl jsem trochu obavy. O to více mi nedalo spát, jakým způsobem se rozvíjel obchod na PPP systémech, na něž řada uživatelů chodila jen kvůli snadnému objednávání textů. Postupem času jsem svůj názor změnil a přišel na to, že jejich vznik […]

28. 1. 20143 minuty čtenípřečíst článek

Co levní textaři dělají špatně?

Na začátku je nutno si zodpovědět záludnou otázku – kdo je levný textař? Pro někoho je to ten, co píše za pětistovku za normostranu, pro jiného ten za stovku a pro někoho to může být někdo, kdo vůbec práci počítá na normostrany. Pro účely tohoto článku počítejme s těmi, jichž je na trhu nejvíce, tedy […]

24. 1. 20146 minut čtenípřečíst článek

Cena za psaní textů na trhu stále klesá, kam až se dostaneme?

Je neuvěřitelné, jak rychle klesá cena za psaní českých textů. Je to opravdu pozoruhodné. Před pár měsíci/lety jsem ze všech stran slýchal, že 100 Kč je velmi nízká odměna za jednu normostranu textu. Dnes se však stále častěji setkáváme s nabídkami kolem 50 Kč, přičemž poměrně často jdou ještě níže (a níže).

3. 8. 20132 minuty čtenípřečíst článek