Jiří Rostecký Blog mladého podnikatele

Copywriter

5 e-shopů, 3000 NS textu, 1 velké šílenství

V iParťákovi právě děláme na 5 e-shopech a více jak 3000 normostranách textu. A to všechno jen tento měsíc. Jsou to popisky zboží, články pro magazíny, tiskové zprávy a spousta dalšího. Jsme z toho šílení!

16. 7. 20151 minuta čtenípřečíst článek

Jak si Hurvínek představoval válku?

Ty nejdůležitější věci jsou naprostá banalita. Asi tak si to představuje řada našich klientů. Samozřejmě mylně. Některé jejich požadavky jsou jimi natolik banalizovány, že většinou ani neexistuje šance jim jejich váhu vrátit. Někdy je banalizují schválně, jindy ale si to prostě jen představují špatně. A my jim to musíme v iParťákovi vysvětlovat, pomoci jim vše […]

8. 7. 20148 minut čtenípřečíst článek

Rozdíl mezi dobrým a špatným levným textaře je v jedné maličkosti

A to v tom, kdo myslí na své čtenáře. Když si pročítám texty, jejichž napsání stálo stovky korun, často se divím právě naprostému zapomenutí autora na otázku, kdo je jejich čtenářem. Kdo si texty bude číst? Na koho mají působit? Co mu mají sdělit? Co čtenáři od textů asi očekávají? Co si z nich sami […]

12. 5. 20142 minuty čtenípřečíst článek

CopyCamp 2014: Akce plná lásky, zajímavých přednášek a skvělých lidí

Když jsem se v minulosti smál a divil tomu, jak lidé na akcích Davida Kirše skáčou na židlích a vyznávají si navzájem lásku, neznal jsem CopyCamp a holky z Hájedničky. Tehdy by mě vůbec nenapadlo, že se sám zúčastním akce, jejímž cílem bude nejen zahltit auditorium informacemi, ale také účastníkům najít životní lásku.

24. 3. 20145 minut čtenípřečíst článek

Co levní textaři dělají špatně?

Na začátku je nutno si zodpovědět záludnou otázku – kdo je levný textař? Pro někoho je to ten, co píše za pětistovku za normostranu, pro jiného ten za stovku a pro někoho to může být někdo, kdo vůbec práci počítá na normostrany. Pro účely tohoto článku počítejme s těmi, jichž je na trhu nejvíce, tedy […]

24. 1. 20146 minut čtenípřečíst článek

Proč není snadné vybudovat nového iParťáka?

Už několik lidí mi řeklo, že by rádi vybudovali to, co jsem vybudoval já. Vždyť jde přece jen o přeposílání objednaných textů a kasírování vlastně za nic. Vždyť stačí sehnat pár jakžtakž dobrých textařů z Webtrhu a můžete vesele nabízet své služby. Je to tak snadné! V tomto článku vám povím, proč není.

2. 6. 20136 minut čtenípřečíst článek

Proč se copywriting tak zneužívá? Vždyť to není jen doplňková služba…

Když tak procházím internet, dost často narážím na zajímavý jev. Hodně podnikatelů nabízí copywriting jako jakousi doplňkovou službu. Kdejaký grafik, programátor, marketér nebo kdokoliv jiný má někde na konci výčtu svých služeb i psaní textů. Není to ale chyba?

2. 12. 20121 minuta čtenípřečíst článek

10 věcí, které byste mohli zmínit při objednávce textů od copywritera

Bude to znít možná trochu nadneseně, ale kdyby se mě někdo zeptal, co nejvíce zdržuje výrobu článků od iCopywriter.cz, řekl bych mu, že klient. Ano, opravdu je to tak. Stávají se případy, kdy jsme nuceni strávit přibližně stejnou dobu (nebo i delší) mailováním než psaním samotného textu. Klienti velmi často nedokáží specifikovat, co po nás […]

28. 10. 20123 minuty čtenípřečíst článek

No a co, že lidé na Webtrhu hledají něco zadarmo? Dějí se tam i horší věci…

Tento článek píši trochu jako další zamyšlení nad tím, o čem jsem psal nedávno. Pro ty, co to nečetli, jsem psal o novém trendu na Webtrhu, kdy lidé hledají například grafiky bez referencí a požadují po nich vytvoření webdesignu bez placení. Nemají peníze, tak hledají ty, co nemají reference. Chytré…

21. 9. 20123 minuty čtenípřečíst článek

Co udělat pro to, aby pro vás lidé psali zadarmo?

Poměrně hodně klukům, kterým radím, se naskytl problém s přispíváním na jejich web. Někteří z nich totiž chtějí vybudovat svůj vlastní magazín, ale samozřejmě nemají finance na placení redaktorů, a proto se snaží psát sami. Jenomže potom přijde škola, musí někam odjet nebo prostě nemohou přispívat. Pak projekt umírá a někdy se jej nepodaří oživit.

20. 8. 20124 minuty čtenípřečíst článek