Jiří Rostecký Blog mladého podnikatele

Srpen na MladýPodnikatel.cz: Rekordy, kam se podíváš

2. 9. 2016

Parný srpen je za námi a já mohu vydat už 8. report z budování Mladého podnikatele. Přiznám se, že přes léto není tolik zajímavých novinek, protože jednak více odpočívám a jednak jsem se rozhodl zaměřit na osobní rozvoj.

Když se potkávám s fanoušky Mladého podnikatele, drtivá většina z nich si ho oblíbila díky videorozhovorům. Na ty se dívají proto, že jsou zajímavé. A zajímavé jsou jenom tehdy, pokud pokládám dobré otázky suprovým hostům.

To je důvod, proč jsem tento měsíc strávil desítky hodin vymýšlením, jak bych mohl rozhovory vést lépe. Hodně mě to baví, protože občas jedna nevšední otázka spustí nečekaně zajímavé povídání, které byste jinak neslyšeli.

Příkladem může být otázka na Petra Hudce, zda po 19 letech prodávání mobilních telefonů je odborníkem na mobilní telefony. Není, protože se z toho odborníka přesunul do manažerské pozice a řeší spoustu jiných věcí než to, jak se vyvíjí mobilní technologie. Přesto se tím odborníkem chce stát a aktivně to řeší. Napadlo by vás, že něco takového někdo jako Petr – někdo, kdo má spoustu jiných starostí s vedením firmy – vůbec bude řešit? 🙂

Nejlepší období Mladého podnikatele

Nebudu vás ale zatěžovat tím, jak se snažím stát lepším moderátorem. 🙂 Měsíc srpen byl rekordním měsícem hned ve dvou ohledech.

Zaprvé, videa mají historicky nejvíce přehrání. Přehrálo si je asi 2,5x více lidí než v srpnu 2015. Takto vypadá křivka růstu přehrání videí (není v ní tedy započítán podcast, kde je růst rychlejší i vlivem větší propagace podcastu obecně):

graf-srpen

Podobný vývoj ukazují i další statistiky – třeba důležitý počet přehrání až do konce videa.

Druhý rekord je ještě lepší. Ačkoliv 3. kvartál roku 2016 ještě neskončil, už teď v něm má Mladý podnikatel největší obrat. Velmi mne těší, že se s inzerenty daří domlouvat dlouhodobé spolupráce. Baví mě i to, že firmy jako Stable.cz, který aktuálně na webu inzeruje, jsou kreativní, chtějí vymýšlet nové věci a nezůstat jen u bannerů. Právě se Stable něco chystáme a věřím, že to bude pro všechny uživatele hodně zajímavé.

Vtipné na tom všem je to, že je léto. Období, kdy návštěvnost klesá (a ano, skutečně klesá). Očekával jsem velký propad nejen návštěvnosti, ale i přehrání videí a obratu. Propadla se jen návštěvnost, vše ostatní jde nahoru.

Spousta inspirace zadarmo

Největší radost mi dělá to, že stále více lidí mluví o mých videorozhovorech. Je za tím tuna práce a každá zpětná vazba potěší. Upřímnou radost mi dělá i negativní kritika, protože mi dává najevo, že nesmím polevit a že rozhovory musí kvalitní.

Tento měsíc vyšlo několik báječných rozhovorů, z nichž si některé získaly velmi pozitivní reakce. Pojďme to vzít postupně tak, jak rozhovory vycházely:

Celkem to dělá skoro 8 hodin inspirace, která je zcela zdarma a kterou jinde nenajdete. Strašně si cením toho, jak vážně rozhovory pro Mladého podnikatele hosté berou. Někdy mi řeknou, že se připravovali i několik hodin, jindy jedou přes celou republiku, někteří přijdou hodně vystresovaní, až se divím, že natáčení neodmítli. Místo toho ale přišli a odpovídali na moje otázky nejlépe, jak uměli. A toho si cením opravdu hodně.

Komunita na Facebooku roste

Radost mi dělá i růst komunity na Facebooku. Fanpage Mladého podnikatele překonala 7000 fanoušků a každý týden jich prý přibude 135. Pomáhá k tomu i více vizuálního obsahu. Potvrzuje se, že fotky mají podstatně větší organický dosah než odkazy. Nejsou to nijak oslnivá čísla, ale vzhledem k tomu, že nejsem Facebook marketér a věnuji se tomu jen okrajově, tak z těch čísel mám radost.

I to je důvod, proč se učím fotit. Rád bych z každého natáčení pořídil alespoň jednu fotku, díky které budu moci fanoušky na sociálních sítích upozornit na nové rozhovory. Je to docela sranda, vyfotit to vždycky jinak. 😀 Musím se v tom ještě hodně zlepšit.

Filip Číhal

Rozhovor s Filipem Číhalem teprve vyjde. Budeme si povídat o webu LovKapra.com a o tom, jak získat dlouhodobé inzerenty pro svůj web.

Petr Hložek

Petr Hložek projevil obrovskou odvahu a chuť pomoci druhým. Mluvil totiž o tom, co zapříčinilo jeho 3 vyhoření a podezření na infarkt. Roli v tom hrají pracovní, ale i rodinné problémy. Doufám, že video někomu pomůže vyhoření předejít.

Jan Nachtigal

Honza Nachtigal v rozhovoru, který už najdete na webu, mluví o vývoji webů v roce 1997, ale i o osobním rozvoji a freelancingu v porovnání s budováním agentury.

František Hůlka

Ondřej Bělský mi daroval Alzáka, čímž zahájil tradici, že při natáčení s lidmi z Alzy bude Alzák vždy přítomen. Nebylo tomu jinak ani při rozhovoru s Františkem Hůlkou o affiliate marketingu.

Co se chystá dál?

Pracuji na mnoha dalších rozhovorech. Trápí mě, že neustále slibuji „velká jména e-commerce“, ale moc jich nevychází. Pravdou je, že s majiteli opravdu velkých e-shopů mám domluveno několik schůzek a natáčení, ale většinou na měsíce dopředu. V září se ale s několika potkám, tak věřím, že budu moci brzy zveřejnit další jména. Natáčení mám předběžně již potvrzená.

Už teď mohu zmínit několik suprových hostů. Přijde třeba Soňa Fialková ze Spokojeného psa, Lukáš Kořínek z Bubble, Ján Šimkanič z Internet Info, Jirka Vicherek z agentury FENEK, Václav Soudský z Ušetřeno.cz a spousta dalších.

Kromě podnikatelských a marketingových rozhovorů bych rád přichystal i videa na témata, která sice nejsou tradiční, která ale trápí spoustu lidí. Týkat se budou osobního rozvoje a psychologie. Příkladem může být chystaný rozhovor s Petrem Hložkem, který celkem 3x vyhořel a prací si způsobil velké zdravotní problémy. Jeho povídání je velmi zajímavé a pro spoustu z nás může být praktickou inspirací, na co si dát pozor. Obecně bych těmto tématům rád věnoval prostor, protože se na ně často zapomíná.

Aktuálně mám následující cíle:

  • Zvýšit kvalitu videorozhovorů. Osobně s nimi stále nejsem spokojen a chci, aby byly ještě lepší. Více praktického know-how, více zajímavých příběhů, ale hlavně více originálních pohledů a názorů. Všechno je to o důkladné přípravě a správném naladění se na hosta.
  • Diverzifikace příjmu. Chci s reklamou expandovat i mimo PR články a reklamní bannery. Již teď chystám několik nových formátů, na některých se už pracuje i s inzerenty. Primární je, aby reklama byla zajímavá a užitečná pro uživatele. Něco o tom si můžete přečíst zde.
  • Více textového obsahu. Na dlouhá videa spousta lidí nemá čas. Ačkoliv se snažím videa zkracovat, nedaří se mi to (a nechci to dělat silou, když host zajímavě povídá). Proto chci připravit více textového obsahu a dát prostor i ostatním – vyjde několik zajímavých guestpostů (aktuálně na nich pracuje třeba Michal Krutiš, Míša Mužíková a další). Pokud chcete něco napsat i vy, napište mi.

Kus září budu na dovolené. Uvidíte mě ale na Shopcampu a zajít bych měl i na WebExpo. Pokud se někdo budete chtít potkat, napište mi na jiri@rostecky.cz. Rád pokecám. A díky, že jste dočetli a sem a sledujete Mladého podnikatele! 🙂

2. 9. 2016

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?