Jiří Rostecký Blog mladého podnikatele

Spouštím nový projekt: Dobrovory.cz

31. 1. 2017

Dneska je to 1 rok, 9 měsíců a 16 dní, co tvořím videorozhovory na Mladého podnikatele. Dozvíte se v nich, jak nakopnout svůj byznys, dělat efektivněji marketing nebo od koho se inspirovat ve vašem podnikáním. Jenomže to mi nestačilo.

Celou dobu mě trápila jedna věc – že učím lidi vydělávat peníze, získávat více zákazníků, optimalizovat jejich kampaně a konverzní poměry, hledat nové zaměstnance a organizovat si svou práci. Ale neučím je pomáhat těm, kteří pomoc potřebují.

Internet je dnes plný článků, videí a podcastů o tom, jak být úspěšnější, chytřejší, krásnější a celkově lepší. Mnozí na tom postavili i svou obsahovou strategii. Existuje ale tuze málo informací o těch, kterým nejde o zisk, ale o dobrou věc.

Kolik znáte zakladatelů startupů? A kolik znáte zakladatelů dobročinných projektů?

Kolikrát jste slyšeli o tom, že někdo dostal velkou investici? A kolikrát o tom, že někdo dostal velký dar?

Kolik jste viděli rozhovorů s těmi, co vydělali hodně peněz? A kolik s těmi, co je dokázali pro někoho získat?

Kolikrát jste se podívali do světa velkého byznysu? A kolikrát do světa, kde se peníze nevydělávají, ale získávají od sponzorů a dárců?

Ten nepoměr je zarážející. A mě to mrzí.

Proto jsem se to rozhodl změnit. Věřím tomu, že každý svou činností může pomoci dobré věci a udělat něco skutečně užitečného. Já chci jít příkladem. Nejlépe umím dělat rozhovory, proto toho využiji a vytvořím sérii rozhovorů s představiteli dobročinných organizací, charit a podobných projektů. Pokusím se v nich odkrýt jejich „tajemství úspěchu“ a know-how, ale zeptám se jich i na jinou věc.

Jak jim mohou pomoci ty desítky tisíc šikovných lidí z oblasti marketingu a tvorby webů, kteří mě sledují?

Mnohdy totiž stačí málo. Znám jednu charitu, co si potřebuje na hodinu sednout s někým přes Facebook, aby jim poradil, jak ho dělat efektivně. Další potřebuje poradit s jejich malým e-shopem, protože na něm skoro nikdo nenakupuje. Jiným by pomohlo, kdyby si majitelé firem, kteří mě sledují, dali do prodejen či kanceláří jejich letáček, kasičku nebo něco jiného.

Podobná pomoc nestojí nic v porovnání s tím, jak může skutečně pomoci.

V sérii rozhovorů, které jsem trochu symbolicky nazval Dobrovory, uvidíte a uslyšíte rozhovory s lidmi, kteří pomáhají opuštěným dětem, týraným dětem, postiženým lidem, chrání zvířata nebo bojují proti nějakému problému, který se týká nás všech.

Pomoci jim můžete mnoha způsoby. Některé zmíníme v rozhovorech. Když už nic jiného, můžete rozhovor sdílet a poslat jej dál. Nebo jejich webové stránky, facebookovou stránku nebo o nich říct někomu, kdo třeba pomoci může.

Pokusím se také zmapovat, kdo jak komu pomohl, a napsat o tom článek nebo natočit video.

Věřím, že i málo může přinést hodně. A právě to je smyslem Dobrovorů.

Podívej se na první:

A tady k tomu máš článek s dalšími zajímavými informacemi.

Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: adragan

31. 1. 2017

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?