Jiří Rostecký Blog mladého podnikatele

Prosinec na MladýPodnikatel.cz: Rekord v počtu natáčení

3. 1. 2017

Chtěl jsem stihnout report za prosinec vydat ještě před Silvestrem, ale nakonec jsem do nedal. Minulý měsíc toho totiž bylo tolik, že jsem byl rád za odpočinek přes vánoční svátky. Pojďte kouknout, co všechno se dělo.

Návštěvnost rostla

Prosinec je pro Mladého podnikatele velmi náročný měsíc. Začnu jedním mýtem – klesající návštěvností přes Vánoce. Nic takového se nedělo. Mladý podnikatel měl dokonce 2. nejvyšší návštěvnost za měsíc v roce 2016 – překonal ho jen březen. Nutno podotknout, že v prosinci na Mladého podnikatele neběželo žádné placené promo.

Opět se mi tím potvrdilo, že Mladý podnikatel je něco, kam se lidé vrací pro inspiraci pravidelně, a to i ve volném čase. Řečí čísel: Návštěvnost oproti listopadu byla vyšší o 7,05 %, o 53,28 % vyrostla průměrná doba na stránce (na 8:31 minut), ale web měl o 11,59 % méně nových návštěv. To znamená, že 53,56 % návštěv byli opakovaní návštěvníci, což je super, protože to vypovídá o tom, že lidé Mladému podnikateli věří a rádi na něm konzumují další a další obsah.

Dlouhodobě se snažím inzerentům vysvětlovat, že sezónní výkyvy se Mladého podnikatele v zimě příliš netýkají. Naopak v létě je pokles citelný, proto mám na letošní léto připraveno několik akciček, které by to měly zvrátit. 🙂

Inzerenti pokračují

Prosinec byl i ve znamení prodlužování některých zásadních reklamních ploch. Těch, které mají opravdu významný vliv na obrat Mladého podnikatele. Podobně jako ve většině médií i u mě zatím táhnou bannery – tvoří největší číst obratu webu. Je to jedna z věcí, kterou se snažím dlouhodobě měnit, a proto pro inzerenty připravuji nové formáty, se kterými se dá lépe pracovat.

Aktuálně například s jedním inzerentem připravujeme celou rubriku, ve které bude pro něj/s ním vytvořený content. Ten bude velmi zajímavý pro uživatele, což jsme si otestovali předem. Rubrika bude propagovaná napříč webem, bude se pravidelně aktualizovat a pravděpodobně dá prostor i uživatelů pro přímou interakci.

Dále bude mít rubrika zapnuté promo na Facebooku na fanoušky MP a další publikum. Přemýšlíme i o PPC reklamě ve vyhledávačích. Pracovat se bude s videem (na webu i na sociálních sítích), s fotkami i s textem a s dalšími věcmi. A myslím, že to bude opravdu velmi zajímavé.

U těchto formátů je pro mne důležité, aby se líbily uživatelům. Chci dosáhnout stavu, kdy štítek „Komerční sdělení“ nebude překážkou, protože moji uživatelé budou vědět, že je to kvalitní obsah a že se jim vyplatí mu věnovat čas. Podobně se bude pracovat s několika inzerenty současně a věřím, že kromě diverzifikace příjmu to přinese i spoustu obsahu, pod který se rád podepíši.

V prosinci se ty bannerové plochy povedlo prodloužit. Jedna se povedla prodloužit až do konce roku 2017.

Rekord v počtu natáčení

Opět padl rekord v počtu natáčení za jeden měsíc. Měl jsem na to ve skutečnosti jen něco přes 2 týdny, ale skoro každý den jsem natáčel minimálně jednou, většinou ale i dvakrát nebo třikrát. Bylo to náročné, ale musel jsem, protože přes Vánoce by na mě hosté neměli čas (a i já jsem nebyl v Praze) a v lednu jsem se z toho nechtěl zbláznit. Takže teď mám předtočeno a v následujících dnech začínají natáčení nová.

Bál jsem jedné věci. V minulosti jsem se setkal s názorem, že čím více natáčení mám, tím méně jsou kvalitní. Lidé mi to říkali už při zvýšení počtu videí z jednoho na dvě týdně, což je samozřejmě hloupost. Ale při třech natáčeních denně jsem ty obavy měl i já.

Posuďte sami, co se ten měsíc například natočilo:

A řada dalších. Mám tu předtočený rozhovor s Petrem Andrýskem o social media trendech, který je doslova vyčerpávající.

Petr Andrýsek a Jiří Rostecký

Petr na židli hostů usedl podruhé. Tentokrát nemluvil o svém byznysu, ale o social media marketingu. A vzal s sebou i kolegyni, která nás vyfotila.

Taky mám připravený rozhovor s Lukášem Zeleným o tom, jaké největší nedostatky nachází dTest na českých e-shopech. Přišel youtuber Kovy, natočil jsem 2 rozhovory o freelacingu a mnoho dalšího.

Kovy a Jiří Rostecký

Kovy byl můj rozhodně nejmladší host. A povídání s ním skutečně stálo za to. Rozhovor vyjde už brzy.

Určitě se některé rozhovory povedly více a některé méně, rozhodně ale ne množstvím natáčení. Naopak si myslím, že aktuálně na Mladém podnikatele najdete jedny z nejlepších rozhovorů, jaké jsem kdy natočil. Tady je výběr těch nej v roce 2016.

Co se děje v zákulisí?

To, co vidíte na webu a na sociálních sítích, je jenom setina toho, co všechno se děje ve skutečnosti. Nejvíce se toho odehrává v zákulisí. Aktuálně si třeba lámu hlavu s otázkou, co dál. Rok 2016 byl úspěšný i po finanční stránce a já přemýšlím, do čeho teď investovat vydělané peníze. Rozhoduji se, zda modernizovat natáčení techniku (mít kvalitnější obraz, lepší zvuk) nebo zda investovat do marketingu (což jsem dosud skoro nedělal).

Klidně mi napište, do čeho byste investovali vy. 🙂

V lednu mám domluvené konzultace se zkušenějšími lidmi, než jsem já, na několik oblastí. Strašně mě v poslední době trápí zvuk, takže budeme se zvukařem hledat způsob, jak jej zpracovávat efektivněji. Taky budu konzultovat marketingovou strategii (jak moji, tak Mladého podnikatele) a čeká mě několik meetingů ohledně budoucích spoluprací. Jsem zvědav, co z toho vznikne.

Dan Přibáň a Jiří Rostecký

Vím 100%, že rozhovor s Danem bude patřit mezi nejoblíbenější!

Plánů na další rok je hodně. Chtěl bych hlavně přivádět stále zajímavější hosty, kteří mají cenné zkušenosti a mohou inspirovat ostatní. Líbí se mi hosté, jako je Petr Šimůnek nebo Dan Přibáň, ale chystám i novinku, která to vezme z úplně jiného konce.

Budu moc rád, pokud mi dáte lajk na mé FB stránce. Chtěl bych na ní více tvořit obsah o zákulisí Mladého podnikatele, ale i mých dalších aktivit. Zjistil jsem, že hodně hostů kouká, kolik mám fandů, když se rozhoduje, zda kývnou na natáčení. Tak jich potřebuji co nejvíc (sakra, teď hodně FB marketérů začalo plakat). 🙂

Díky, že jste dočetli až sem, a přeji, ať se Vám v roce 2017 daří co nejvíce! Přečtěte si můj report za celý rok 2016.

3. 1. 2017

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?