Jiří Rostecký Blog mladého podnikatele

Jak a proč připravujeme vlastní firemní školení?

23. 3. 2014

Jedním z hlavních důvodů, proč jsme se přestěhovali do Olomouce a do větších prostor, je moje už dlouhodobější myšlenka pořádání menších školení pro naše lidi. Hraji si s ní už několik měsíců a pomalu se blížím k samotné realizaci.

Školení jsou náročná věc a moc firem je nedělá. Co jsem si tak zjišťoval, firmy většinou využívají textaře jen standardním postupem „napiš, my přeprodáme“, což je to nejsnazší, co můžete udělat. Neslyšel jsem o nikom, kdo by se snažil pracovat nejen na výstupu svém, ale i na výstupu těch, kdo tu práci skutečně odvádějí. Jestli někdo takový je, sláva!

Podobně je to samozřejmě i u řady dalších oborů – stále ještě málo firem pořádá školení pro své programátory, málo z nich předává nové informace svým grafikům a školit třeba překladatele či korektory moc lidí ani nenapadlo. Přitom se to dá.

My už od začátku na svoje lidi tlačíme a snažíme se je vzdělávat. Není to snadné, protože doposud neexistovala ucelená forma, jak to dělat lépe. Takže naše školení byla v podstatě individuálními konzultacemi, kdy jsme třeba textařovi kritizovali jeho práci, navrhovali mu lepší řešení, poskytovali mu nové vzdělávací materiály a podobně. U programátorů jsme si opět vzali jejich výstup a maximálně jej zkritizovali. A u dalších se to neslo v podobném tónu…

Z druhé stránky se to dělo i jinak. Jeden programátor kritizoval práci jiného, čímž nám dal nová data, se kterými jsme mohli pracovat. Programátoři už velmi často kritizují práce našich grafiků a svoje se nebojí říct ani textaři. Mojí vizí je tedy nejen informace předávat, ale i umožňovat jejich výměnu mezi lidmi navzájem. Každý je totiž odborník na něco (z tohoto důvodu máme i vlastní skrytou facebookovou skupinu, kde si programátoři často vyměňují zkušenosti navzájem).

Máme mnoho dat. Klienti naši práci také kritizují a říkají nám, co by si přáli jinak. Dokonce je k tomu sami vyzýváme a já vždy na osobních setkáních říkám, že je pro nás nesmírně důležité vědět cokoliv, co se klientovi nelíbí a co můžeme zlepšit. S takovou zpětnou vazbou následně zvyšujeme kvalitu svých služeb a především získáváme data, která opět můžeme předat dál.

A já si opravdu myslím, že pracovat na svých lidech je důležité. Proto jsme si našli kancelář, v níž jsme vyčlenili místnost na školení a různá jednání. Zatím je prázdná, protože jsme si to vše chtěli dobře promyslet a prodiskutovat, ale už v úterý nám sem přijde truhlář, jehož prací bude výroba vhodného stolu. Prázdnou místnost jsme tedy zatím trochu „vyzdobili“.

Jsem zvědav, jakým směrem se posuneme. Znám se osobně s mnoha profesionály v různých oborech a chtěl bych je do budoucna požádat, zda by pro nás neudělali firemní školení. Nejprve si ale začneme školit sami na základě vlastních dat, kterých už máme požehnaně. Nabídneme tak všem, kdo pro nás pracují, obrovskou přidanou hodnotu, která pomůže nejen jim a nám, ale i našim klientům. Tak snad se to povede. 🙂

23. 3. 2014

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?