Jiří Rostecký Blog mladého podnikatele

Petra Jeníka něco napadlo a hned nám tu rostou pluginy jako houby po dešti

27. 8. 2012

Docela se bavím tím, kolik lidí zareagovalo na nápad Malého Jardy, který začal prodávat odkazy na konci svých článků. Je to opravdu zajímavý nápad a je vidět, že Petr má v sobě vskutku obchodního ducha. Pod řadou článků se začaly objevovat odkazy, takže to funguje. Petr se navíc nemusí bát, protože z dvojky může být desítka 😀

Mě samotného ten nápad tolik nezaujal, protože na svém blogu zatím reklamu prodávat jednak nechci, ale jednak také nemohu, protože nemám zatím tolik čtenářů a asi by se to nevyplatilo. Přemýšlel jsem ale nad využitím nápadu na MladýPodnikatel.cz, kde by to možná vydělalo hezké peníze. Často se mi totiž někdo ozývá, zdali bych mu neprodal odkaz v třeba půl roku starém článku. Čtenost také není malá…

Pluginy na vkládání odkazů pod články

Netrvalo dlouho a hned několik lidí začalo na nápadu pracovat, protože podobný způsob monetizace chtělo využívat více blogerů a provozovatelů různých obsahových webů. Spustil se tedy závod a už tady máme skvěle vypadající plugin k zakoupení na blogu Radka Strouhala. Ten jej nabízí za 500 Kč a nedávno se na Webtrhu objevila nabídka pluginu odkazující na webové stránky Jana Kaisera. Jedná se asi o stejný plugin, jehož využití je vidět už na několika blozích, například na blogu Mária Roženského.

Podle komentářů bude plugin i nadále vyvíjen. Možná budou integrovány nové platební brány, centrální registr, který umožní nakupovat odkazy ve větším i tehdy, kdy blogery zatím neznáte, a mnoho dalšího.

Nápad zaujal i Michala Kubíčka, který jej nasadil na jeden ze svých webů a už tam má první odkazy. Radkův plugin pravděpodobně nevyužil, protože svůj systém nasadil před zveřejněním pluginu. Dokonce jsem se dozvěděl, že i Michal svoje řešení prodává. (viz komentáře)

Posledním, kdo plugin vyvíjí, je dvojice Honza Paluska a Otakar Pěnkava. Bohužel to trvá příliš dlouho a plugin stále není hotov. Spousta lidí už si jej mohla zakoupit nebo vytvořit. Honza na svém blogu informuje o vývoji a slibuje, že bude plugin zadarmo, což je určitě super a jsem zvědav na to, jak to dopadne. Moc držím palce!

Edit: Asi hodinu po napsání článku (včera) Honza uvolnil první beta verzi pluginu. Gratuluji! Stahujte zde.

Kdo nechce využít ani jedno řešení, může zkusit mnoho dalších. S trochou lehkých úprav lze použít plugin AdPress, který sice zobrazuje reklamu sitewide, nicméně to lze upravit. Vystačit si můžete také sami bez pluginů, jednoduše formou objednávky na email a rychlého nasazení.

Co bych vylepšil

Osobně se mi to jako nápad líbí, je to nový způsob zajímavé monetizace. Odkazy na webech pod články ale skoro přehlížím, zvlášť, když jsou ještě ohraničeni borderem, jako to má Michalův web. Nicméně z pohledu vyhledávačů to určitě bude zajímavé. Dokonce přemýšlím o zakoupení odkazů v několika článcích, ale nemám PayPal. Možná, že kdyby někdo vytvořit celý systém, kde bych mohl dobíjet kredit (něco jako AdExpert) a zde bych mohl odkazy nakupovat, bylo by to ještě zajímavější. Otázkou ale je, jestli to není zbytečné…

Rovněž bych přemýšlel o možnosti zakoupení odkazu před publikací článků. Opět by to neměl být problém. Články se dají naplánovat a publikují se samy. Třeba na MladýPodnikatel.cz máme články naplánované dlouho dopředu, když je to možné. Líbilo by se mi, kdybych měl odkaz umístěn hned po zveřejnění článku. Řada blogerů jej totiž sdílí na sociální sítě + se ukazují v RSS. Po vydání mají články největší čtenost a tím i největší šanci, že na odkaz někdo klikne.

No, jsem zvědav, kam až se to dostane. Petr měl skvělý nápad, který má budoucnost. Využili byste takový způsob monetizace?

27. 8. 2012

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?