Jiří Rostecký Blog mladého podnikatele

Nikdy nebylo jednodušší se dostat do hledáčku médií

8. 7. 2017

Začínám si všímat, jak výrazně přibývá firem, které začínají natáčet videorozhovory nebo nahrávat podcasty. Mnohdy to jsou firmy, u kterých bych to vůbec nečekal. Třeba před rokem jich tolik nebylo, ale dneska už na rozhovory narážím i u e-shopů, agentur, firem vyvíjejích různé produkty apod.

Mám z toho vcelku radost, protože právě díky nim vyniknou lidé, které vůbec neznáme. Jedním z poselství Mladého podnikatele je lidem představovat osobnosti, které sice nejsou známé, ale mají za sebou dost zajímavé příběhy. Většina online médií, časopisů a stránek na Facebooku neustále omílá citáty stejných lidí, některé školy zvou dokola ty samé známé osobnosti a u některých konferencí se často ani nemusíte dívat na program, protože stejně víte, kdo tam nejspíš vystoupí.

Vidím v tomhle velkou sílu, protože to může inspirovat spoustu lidí. Přijde mi, že se internet vyvíjí tak, že zpočátku jsme naráželi spíše na známé osobnosti, teď právě díky těmto tvůrcům i na méně známé lidi, kteří jsou ale velmi inspirativní.

Pro dost lidí navíc může být daleko větší motivací člověk, který není úplná hvězda a zná ho celý národ, ale někdo, kdo je jim blíž.

Díky Mladému podnikateli poznávám hodně podobných lidí. Často jsou to dříči v něčem, co nedostává tak velkou mediální pozornost. Může to být nějaká firma, která nezvládá dělat tolik svoje PR, ale je dobrá v tom, co dělá. Může to být kdejaký zaměstnanec, který si ale prošel něčím zajímavým a může se podělit o svoje zkušenosti. Může to být opravdu kdokoliv, kdo dokáže ostatním říct, v čem je zajímavý a proč by ho ostatní měli znát.

Podle mě nikdy nebylo snadnější získat mediální impact jako dnes. Média jsou lačná po nových příbězích a nechtějí neustále opakovat to samé. Moc rádi začnou vyprávět i úplně neznámé příběhy a ve skutečnosti nemají ani moc na výběr. Když totiž děláte obsahu opravdu hodně, nemůžete mít úplně každý den nějakou hvězdu. Zvláště, pokud jste nějak tematicky zaměřené médium. Sám jsem už několika médiím dával tipy na zajímavé lidi a vím, jak příhodné to pro ně je.

Pokud chcete získat pozornost médií, využijte této situace. Zkuste se seznámit s jejich autory/provozovateli/redaktory. Mnohdy stačí napsat e-mail (to mi řekl i Petr Šimůnek na otázku, jak se dostat do Forbesu). I já jsem už řadu hostů pozval na základě e-mailu, který mi poslali. A když vám to nevyjde u jednoho média, vyzkoušejte jiné. Máte stále větší výběr.

8. 7. 2017

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?