Jiří Rostecký Blog mladého podnikatele

Návštěva kriminálky. S experty na marketing proti on-line sexuálnímu zneužívání

1. 3. 2019

Petr Andrýsek (vlevo), Jarda Vidim a já před budovou policie.

Včera jsme s Jardou Vidimem a Petrem Andrýskem udělali dobrý skutek, který snad pomůže mnoha mladým lidem po celé zemi.

Při své práci se už dávno nepohybuji jen mezi podnikateli a marketéry. Před několika týdny jsem seděl na kriminálce a s tamními lidmi si povídal o jejich kampani proti on-line sexuálnímu zneužívání dětí #SayNo.

Zarazilo mě, jak velký existuje prostor pro podporu Policie ČRpři propagaci jejích doporučení a varování mezi dětmi, které jsou nejčastějším terčem těchto útoků. Mnohdy za nimi stojí vyšinutí jednotlivci, jindy i velmi sofistikované skupiny. Děti (a nemusí to být jen děti) pak pod různými výhružkami a vydíráním přistoupí na mnoho věcí. V nejhorším to může skončit i jejich smrtí.

Policie je tu od toho, aby pomáhala a chránila. Umí s těmito zločinci bojovat a doslova každý den zachraňuje lidské životy. Není ale marketingová agentura, a proto mě tehdy před pár týdny napadlo spojit marketingové experty a pokusit se policii zadarmo předat know-how, které nemá a které jí může pomoci informace o tom, jak se proti on-line zneužívání bránit, rozšířit mezi více dětí a rodičů.

A tak jsem včera mohl na kriminálku přijít s dvěma špičkovými experty – Jardou Vidimem z eVisions.cz a Petrem Andrýskem ze Socialsharks. Podrobně jsme společně s lidmi od policie rozebrali současný stav jejich kampaně a předali jim tipy, jak ji dále rozvíjet. Oba kluci byli neskuteční, bylo vidět, že se opravdu snaží předat co nejvíc, a dokonce přislíbili pomoc i do budoucna.

Chci jim za to strašně moc poděkovat. Spolupracuji, nebo prostě jen vidím, do řady institucí. Nemusí to být hned Policie ČR, ale klidně kterákoliv neziskovka či dobročinná organizace.

Všechny spojuje nedostatek talentu a informací.

Toho talentu a těch informací, které máme my v byznysu. My, co malujeme svoje firmy na růžovo a honosíme se slovy o tom, jak děláme svět lepší, ale přitom ty lidi, kteří to nedělají jen ve sloganech, ale při každodenní práci, v tom často necháváme samotné.

Jsem strašně naivní a sluníčkářský (a chci takový zůstat), ale opravdu by se mi líbilo, kdybychom výkonnost své práce neměřili v první řadě podle toho, kolik jsme prodali parfémů, kolik lidí vidělo naše reklamy a jaký máme open-rate.

Líbilo by se mi, kdybychom tu výkonnost měřili tím, kolika jsme pomohli lidem.

Nemám tušení, kolika lidem jsme pomohli včera my s Jardou a Petrem. Kdyby to ale bylo jen jedno jediné dítě, kterému nezkazí život nějaký hajzl z internetu, mělo všechno to, co jsme se v marketingu naučili, mnohem větší smysl.


S Policií ČR budu spolupracovat dál. Na kampani pracují opravdu skvělí lidé, kteří to dělají srdcem a i nad rámec svých povinností. Potřebují tu kampaň dostat mezi co nejvíc lidí. Pomoct můžete i vy:

Možná budete překvapeni, kdo všechno se se zneužíváním přes internet setkal.

Napište mi a já vám dodám všechny potřebné informace o kampani a o tom, jak můžete společně s námi přispět k dobré věci.

Díky moc.


Odkazy:

1. 3. 2019

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?