Jiří Rostecký Blog mladého podnikatele

Listopad na MladýPodnikatel.cz: Naživo v Brně

28. 11. 2016

Už pojedenácté v řadě můžete nakouknout do zákulisí Mladého podnikatele – největšího českého videocastu a podcastu o podnikání a marketingu na internetu. Je tu listopadový report a s ním i ohlédnutí za brněnským diskuzním večerem, který se mnou pořádalo Besteto.

V listopadu se stalo několik zásadních věcí. Nejvíce vás asi potěší noví hosté, kteří kývli na natáčení a podělí se s vámi o svoje zkušenosti a příběhy. Patří mezi ně třeba šéfredaktor Forbesu Petr Šimůnek, šéfredaktor Živě.cz David Polesný, videobloger roku 2016 Kovy, jeden z nejrespektovanějších českých filmových kritiků Kamil Fila a spousta dalších.

Na „obrazovky“ se vrátí také výkonný ředitel APEK Jan Vetyška, zakladatel SocialSharks Petr Andrýsek a spoluzakladatel H1.cz, dnes marketér na volné noze Michal Krutiš. Se všemi budu hodnotit rok 2016 v e-commerce a online marketingu a predikovat trendy do 2017.

Vedle toho pracuji na videorozhovorech a článcích s několika freelancery. Dočkáte se spousty inspirace o podnikání na volné noze a o vedení e-shopu. Dozvíte se, jaký kdo udělal v roce 2016 největší fail, co se mu naopak povedlo a co by doporučil ostatním. Rozhodně se máte, na co těšit. Sledujte Videolístek, najdete tam chystaná videa.

jiri-rostecky-besteto-foto

Stále mi to více vyhovuje z pozice moderátora. Odpovídat na otázky pro mě bylo docela těžké.

Naživo pro Brno

Na konci srpna mi napsala Vlaďka Ďurišová z Besteta. Pozvala mne na diskuzní večer, který by byl celý pouze o Mladém podnikateli. Nikdy jsem na ničem takovém nebyl, takže to pro mě byla velká výzva. Souhlasil jsem, domluvili jsme termín a 22. listopadu jsem už seděl naproti Vláďovi Přichystalovi a odpovídal na jeho dotazy.

Probrali jsme toho hodně:

Spoustu otázek položili i sami posluchači. Pár z nich mě skutečně zaujalo:

Extrémně zajímavá byla debata o konkurenci. Vladimír se mě zeptal, jak ji vnímám. Já mu odpověděl, že mojí konkurencí je Google AdWords a Facebook. Proč?

Pozornost mých uživatelů a peníze. To jsou jediné dva pohledy, kterými hodnotím moji konkurenci. Otázka samozřejmě mířila na jiné tvůrce podobného obsahu, jako je ten můj. Mezi nimi konkurenci nevidím z mnoha důvodů – nevěnují se rozhovorům naplno (pomaleji se v nich také zlepšují), dělají je jen pro svoje promo (jejich motivací je zpropagovat svoje služby/projekty) a nemyslí to s rozhovory vážně a dlouhodobě (takže jim tolik nemusí záležet na tom, zda se v nich zlepšují atd.). Moje cíle dlouhodobé jsou.

Zároveň si ale myslím, že spíše než na konkurenční rivalitu bychom měli myslet na spolupráci, vzájemnou podporu a na to, jak si společně můžeme pomoci dosáhnout svých cílů. Já se ke tvorbě Mladého podnikatele snažím přistupovat tak, že nejdůležitější je pro mě spokojenost uživatelů. Chci, aby pro ně byl obsah skutečně užitečný, inspiroval je a rádi jej sledovali. Chci být nejlepší pro ně, ne pro sebe. A cennější než počty zhlédnutí a honění si ega je pro mě to, když mi někdo napíše, že mu moje videa v něčem skutečně pomohla a že pro něj mají velký smysl.

Velká část debaty (a většina „after party“) byla o mém názoru na marketing a na to, co jsem se naučil (nejen) od mých hostů. Padlo především toto:

Bylo zajímavé poslechnout si rozdílné názory na tutéž věc. Snažil jsem se hlavně říct to, že v Česku každý den probíhá spousta marketingových porad. Na málo z nich se ale pokládají důležité otázky a podporuje se vymýšlení nových věcí, přístupů a USP.

Potěšila mě zkušenost jednoho z posluchačů, kterou mi po akci řekl. Podle něj má hodně lidí „tunelové vidění“ a nenapadne je se podívat na věci s nadhledem. Sám se to snaží klienty při konzultacích učit a nabádat je k tomu, aby mysleli jinak. Ne jen v ověřených postupech, ale úplně jinak.

Fakt je ten, že názor a přístup může mít každý jakýkoliv. Důležité je, zda vyzkouší skutečně všechny možnosti, které má. Líbí se mi třeba názor Petra Hudce z Hurá mobilu: „Spousta marketérů nic nevymyslí, protože jsou to lenoši. Jsou líní vymyslet něco, co tě odliší. Neumí zapojit pocity a pracovat s emocemi. Kdybych mohl, dělám jen marketing.“

Co se nepovedlo?

Mrzela mě jedna věc. Nebudu lhát, že to neberu jako největší fail tohoto měsíce. Akce měla mít rekordní účast. Dokonce se musela přesunout do větších prostor a organizátoři museli pozastavit nové registrace. Nakonec ale přišlo podstatně méně lidí. Díky tomu byla akce více komornější a dalo se lépe diskutovat, ale mrzelo mě, že jsem nepoznal více lidí.

Když jsem se o tom s těmi, co přišli, bavil, tak to sváděli na 2 věci. Jednak na dobu, ve kterou akce začínala (prý by pro ně bylo lepší, kdyby byla třeba o 2 hodiny déle), a na místo konání, které se muselo kvůli množstí registrací změnit. Bez tak ale prostě jen někteří usoudili, že mají lepší věci na práci, než poslouchat mě. 🙂

Skvělou práci odvedla Vlaďka Ďurišová, která se mnou všechno domlouvala, byla mi vždycky k dispozici a zvládla mi se vším rychle pomoci. Parádní byl také Vláďa Přichystal, který večer moderoval.

Na místě jsem byl až do noci, dokud nás nevyhnali. Byla to super příležitost potkat skvělé lidi, které zajímá Mladý podnikatel, mají svoje projekty, klienty a plány do budoucna. Moc rád to někdy zopakuji. Fakt to bylo super a všichni byli báječní. Moc za to Bestetu děkuji!

A co jsem si z toho odnesl já?

Setkání s fanoušky je pro mě vždycky nesmírně motivující. Proto jsem si i já odnesl spoustu nových nápadů:

besteto-email

Díky moc všem, co přišli, a díky Bestetu za super příležitost.

Co se v listopadu dělo dál?

Páč taky nemáte celý den, vezmeme to v bodech:

jiri-rostecky-chomat

Jirka Chomát čeká na natáčení. Jeho rozhovor najdete zde.

A mnoho dalšího, co už není tak zajímavé. Prosinec bude nabitý, protože chystá několik velmi náročných rozhovorů. Tak držte palce a díky, že jste dočetli až sem!

28. 11. 2016

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?