Jiří Rostecký Blog mladého podnikatele

Stydí se lidé za korekturu textu? Měli by? A je to špatně?

7. 8. 2012

Společně s otevřením studia iKorektor.cz jsem dostal zajímavou myšlenku. Stydí se lidé za to, že jim byla provedena korektura textu na jejich webové prezentaci? Je důvod se za to stydět? Vypovídá to o nich něco špatného?

Dostali jsme se k tomu ve spojitosti se získáváním nových referencí a jejich zveřejnění na našich stránkách. Upozornil mě na to Honza Kvasnička a mohu se přiznat, že by mě to samotného nenapadlo. Jenže je to tak, někteří lidé se opravdu mohou za provedení korektury stydět, což z jedné strany chápu, ale z druhé musím argumentovat.

Proč je korektura textu vlastně dobrá?

Nechat si provést korekturu textu je strašně fajn. Osobně jsem toho názoru, že na internetu je samotný text základem všeho. Proč? Protože:

  1. přijdete do obchodu a přečtete si popisky produktu, ti chytřejší se podívají, co je obchod zač a přečtou si o něm nějaké další informace,
  2. přijdete na portfolio nějakého člověka a chcete jeho služby, nejdříve si ale přečtete, co vlastně nabízí, jaké má reference, ceny, kdy vám danou věc dodá a podobně,
  3. hledáte informace o firmě, přijdete na její webové stránky a čtete si, co je vlastně zač,
  4. atd atd atd.

Text je prostě základem. Jenomže ne každý z nás jej dokáže napsat. Nejčastěji se s iKorektorem setkáváme s následujícími klienty:

  1. Podnikatelé, kteří spěchají a nestíhají svoje texty opravit.
  2. Podnikatelé, kteří prostě neumí dobře psát.
  3. Podnikatelé, co chtějí svoje texty prostě vylepšit, i když nejsou špatně napsané.

Provedená korektura textu (a teď nenabízím naše služby, ale mluvím obecně) je vylepšením celkové prezentace daného subjektu. Je o upravení textu tak, aby byl pro čtenáře čitelnější a renomé subjektu nepokazil. Chyby a špatně napsaný text rozhodně nevypadají profesionálně. Osobně, když vidím obchod, kde jsou texty napsané šíleným způsobem, raději odejdu, protože mi připadá, že to dělá někdo, kdo není schopný investovat ani do toho nejdůležitějšího, co na webu má.

A podobných obchodů jsme potkali už několik. Gramatické, stylistické, jakékoliv další chyby. Děs a hrůza. Copak tomu člověk může věřit?

Je korektura textu špatná?

Kromě opravení chyb lze text vylepšit i tak, aby byl lepší z hlediska marketingu. Jinými slovy lze přepsat do takové formy, aby byl pro potenciální zákazníky lákavější, byl přesvědčivější a podobně. To vše lze domluvit, na to jsou lidé, které lze snadno najít. A my je máme.

Jenže, opravdu je třeba se za to stydět? Je snad špatně, že se jako podnikatel starám o svoji webovou prezentaci a chci být 100%? Je špatně, že to nejdůležitější přenechám profesionálům? Říká to o mně něco špatného? Však to neznamená, že neumím psát!

Je to zajímavé, co si myslíte Vy? Vadilo by Vám, kdybyste byli někde zveřejnění?

7. 8. 2012

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?