Jiří Rostecký Blog mladého podnikatele

Jak prodat článek, který jste už napsali a nevíte, co s ním?

11. 7. 2013

Už několikrát mne někdo oslovil s dotazem, jak naložit s článkem, pro který nemá žádné využití a nechce jej poskytnout zdarma. Hodně lidí se psaní přímo nevěnuje, ale sepíší často i velmi kvalitní a obsahově bohatý článek, kterého je škoda, pokud se nevyužije. Existuje několik možností, jak s ním naložit.

1) Oslovte tematické portály

Nejlepší možností je přímé oslovení portálů, které se tomuto tématu věnují. Pokud jste napsali přínosný článek třeba na téma podnikání, můžete klidně oslovit náš magazín MladýPodnikatel.cz. Pro nás je samozřejmě dobré, pokud někdo napíše něco autentického, co čtenáře obohatí. Rádi za to zaplatíme a stejně postupuje mnoho dalších magazínů, které mají problém s nedostatkem kvalitního čtiva. Autenticita je navíc velmi žádaná. Můžete-li něco nabídnout, určitě se nebojte oslovovat.

2) Hledejte inzertní servery

Není to tak dlouho, co na Webtrhu běhala nabídka k prodeji dlouhého článku na téma „internetová fóra pro podnikatele“. Ten člověk za to chtěl poměrně hodně peněz, ale zato pravděpodobně nabízel dobře zpracovaný článek s jasnými fakty a srovnáním různých fór. Nevím, zda se mu to povedlo prodat, ale vám se to povést může.

Já se o ten článek zajímal, ale nakonec jsem se rozhodl jej nekoupit, protože by to podle mne byla investice příliš vysoká. Stejně tak i vy musíte brát v potaz to, zda vámi požadovaná odměna není příliš vysoká a zda si potenciální kupec za levnější náklady nemůže nechat sepsat článek na stejné téma třeba i v lepší kvalitě, případně zda mu to za ty peníze celkově stojí.

3) Zkuste GuestBlogging.cz

Filipem Podstavcem jsem dělal rozhovor o jeho serveru GuestBlogging.cz. Nevím, kolik lidí systém používá a jak se tam články točí, ale určitě není důvod, proč tam článek nevložit a nezkusit štěstí.

Zkusit můžete i další podobné servery, v případě cizojazyčných článků určitě najdete i zahraniční weby, které vám tuto příležitost dají. Nikdy se ale nenechte hned odradit odměnou pouze v podobě textového odkazu a podobně. Pokud článek bude kvalitní, určitě můžete žádat finanční odměnu. Pak už je to jen na vašich vyjednavačských dovednostech a smíření se s faktem, že dnes nikdo jen tak platit nechce. Vy mu navíc poskytnete obsah vašeho článku, a tím vlastně odkryjete všechny karty a on si článek může sepsat sám. Zkuste se tedy zamyslet i nad tím, zda jej nerozdělit a před vyplacením odměny neprezentovat jen jeho část (tak to dělal třeba ten člověk na Webtrhu), což se ale zase ne všem musí líbit.

Napište mi do komentářů, zda máte s touto problematikou nějakou zkušenost a zda můžete ostatním čtenářům doporučit i další způsoby, jak naložit s již napsanými články a zpeněžit je, když jejich autor sám nemá kde. Určitě bude existovat více možností. 🙂

11. 7. 2013

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?