Jiří Rostecký Blog mladého podnikatele

Dejte tomu sexy název a prodejte to

30. 5. 2014

Občas, když se s klienty bavíme o jejich projektech, zaráží mě jedna podstatná věc – neumí sebe nebo svůj produkt prodat. Například mají web a prodávají na něm inzerci. Napadla je jen klasika – bannery, odkazy, PR články. Potenciálním inzerentům to nabídli tak, že prostě prodávají inzerci. Holá informace. Nic víc.

Mně to přijde málo. Už jsem tak reklamu také prodal, stačí to třeba medialkám, co jednoduše hledají prostor pro inzerci svých klientů a víc je nezajímá. Jenomže samotné inzerenty je zapotřebí oslovit trochu jinak, vnutit se jim a udělat to sexy.

Přitom stačí málo. Místo věty „na našem webu je možnost inzerce“ napsat něco ve smyslu „můžete zde oslovit toho a toho, získat tím tohle, protože jsme takoví a makoví a protože to má třeba takové výsledky“. Prostě tomu dát sexy název. Třeba napsat účetní firmě, že zrovna na vašem webu se koncentruje mnoho potenciálních klientů, kteří tam třeba i dohledávají informace o účetnictví a rádi by, aby jim s tím někdo pomohl.

Kromě toho, že to nevypadá nudně, se vám otevře obrovský prostor pro kreativitu. Jak těm lidem, co si neumí poradit s účetnictvím, pomoci? Stačí banner? Stačí PR článek? Odkaz? Ne, co takhle tam třeba udělat poradnu (samozřejmě za poplatek inzerenta), co vytvořit nějakou příručku pro začátečníky s tím, že se na ní bude ta firma podílet a bude se tam promovat? Co třeba to propojit se soutěží, která zaujme více lidí a díky níž čtenáři mohou něco dostat a firma z toho profitovat?

Těch možností je mnoho. Důležité je jen umět to pojmenovat, jasně specifikovat, co vlastně dokážete nabídnout, a dokázat pochopit potřebu inzerenta a snažit se mu vyjít vstříc.

Navíc to neplatí jen u inzerce, pouze se to na ní dobře demonstruje. Můžete prodávat sami sebe, třeba jako grafik. Nepište jen to, že děláte webdesign. Napište, jaký je děláte webdesign. Že je „UX-pozitivní“ (tohle spojení mě napadlo a strašně mě baví, určitě více, co tím myslím 😀 ), že je moderní, že je zajímavý, že spolupracujete s copywriterem a podobně a podobně. Jen tomu dejte sexy jméno. Odlišíte se a zaujmete.

30. 5. 2014

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?