Jiří Rostecký Blog mladého podnikatele

Časopis Marketing & Media vydal článek, který tak trochu zkresluje realitu affiliate scény. A zmínil v něm naši firmu…

21. 5. 2014

Tak jsem se dneska na lavičce v parku dozvěděl super věc. Naše firma posloužila jako hlavní zdroj informací Lucii Vaníčkové, redaktorce časopisu Marketing & Media, který vydává iHNed.cz, ve článku o boomu affiliate marketingu v Čechách. Nevědomky jsme jí poskytli základní informace, na nichž článek vlastně postavila a které především nesesbírala naše firma, ale Affilblog.cz, jehož autorem je František Szabó, který také o ničem nevěděl.

Autorka nás sice důkladně ozdrojovala a naše firma se tak v článku jako autor dat několikrát vyskytne, ale je škoda, že informace interpretovala tak nešikovně. Ostatně reakce kluků z českého affilu na Twitteru, kde jsem se o tom všem dozvěděl, vypovídá o všem.

Možná, že by nebylo od věci, kdyby redaktoři podobných médií zvedli telefon a zavolali těm, na jejichž datech své články staví. Infografiku, kterou jsme s Frantou vytvořili, máme navíc pouze v referencích – my jsme dělali skutečně jen grafiku na základě dat, které nám Franta dodal (ostatně sám tomu věnoval článek, který redaktorka nejspíš vůbec neviděla a který navazuje na další a další fakta).

Kdyby nás z časopisu kontaktovali, mohli jsme je odkázat na lidi, co by jim mohli pomoci, co tomu rozumí více než my a díky nimž by mohli svým čtenářům poskytnout přesnější a reálnější pohled na to, jak česká affiliate scéna vypadá.

Redaktorka sice oslovila několik lidí a získala od nich jejich názory (jako třeba to, že pro velké klienty H1.cz není affiliate vhodný), ale podle mě měla oslovit lidi na správných místech – nejlépe přímo autory infografiky nebo firmy, co s affiliate pracují více. Napadá mě tolik možností, ale žádná nebyla využita…

Ostatně i na mém magazínu MladýPodnikatel.cz se o affiliate v poslední době hodně psalo. Na infografiku jsme v rozhovorech narazili hned několikrát.

Z Twitteru jsem pochopil, že kluci do redakce napsali, takže se možná dočkáme nového, přesnějšího článku. Uvidíme. 🙂

21. 5. 2014

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?