Jiří Rostecký Blog mladého podnikatele

Březen na MladýPodnikatel.cz: Nejlepší web o marketingu v ČR?

31. 3. 2016

1. března jsem napsal, že překonáme hranici 50 000 návštěv za uplynulý měsíc. Už 9. března se to povedlo. 10. března Pavel Ungr tweetoval, že Mladý podnikatel je nejlepší web o online marketingu v ČR. Co přinesl zbytek měsíce?

Jestli něčemu věřím, tak tomu, že pokud na něčem pracujete opravdu naplno, začne se to vyplácet. Mladý podnikatel vznikl jako malinkatý magazín studenta střední školy, který na něj vkládal tuctové články o ničem. Po pár letech o něm někdo jako Pavel Ungr napíše tohle:

Udělalo mi to obrovskou radost, protože to bylo nečekané a spontánní. Málokdo vám totiž dnes řekne, že něco děláte opravdu dobře. Málokdo vás dokáže takto ocenit. Jeden tweet pro mne znamená nejen obrovskou motivaci do další práce, zároveň ale i něco, co mohu poslat budoucím hostům v mých rozhovorech a zvýšit tak jejich motivaci se mi věnovat.

Pro magazín velikosti Mladého podnikatele je podobné hodnocení skutečně hodně důležité. Právě proto jsem v posledních týdnech pracoval na tom, abych hodnocení získal ještě více. Chtěl bych je totiž začlenit do představovacích materiálů pro nové hosty. Když za sebou máte velký byznys a chtějí vás i velká média, potřebujete slyšet co nejvíc důvodů, proč se věnovat zrovna Mladému podnikateli.

Zároveň je to pro mne cenný feedback. Vidím, jak lidé můj web vnímají, jak ho používají a co je pro ně důležité. V neposlední řadě mi to pomůže i s prodejem inzerce a financováním další tvorby obsahu.

Co jsem se dozvěděl?

Tak třeba to, že podle Ondřeje Martinka patřím mezi TOP 2 tvůrce videorozhovorů v ČR. Víte, kdo je první? DVTV.

Ondřej Martinek

Podnikatel a investor Martin Kysela zase MP nazval „nejlepším zdrojem informací o podnikání na českém internetu“.

kysela

Dozvěděl jsem se, že díky mým rozhovorům vznikají i nové projekty, což mi ze všeho udělalo asi největší radost.

petukhov

A radost mi dělá i to, že MP pravidelně sledují i majitelé velkých e-shopů.

stibor

Je to špatná zpráva…

… pro moje nervy. Podobná hodnocení jsou šílená, protože mne nutí do další práce a ještě lepších výkonů. Pozitivní hodnocení a úžasná srovnání sice potěší, přesto mě ale čeká ještě velký kus cesty a že by to snad bylo dobré si moc nepřišpouštím. Spíš vidím spoustu chyb, nedostatků a potřebných zlepšení.

Nově se snažím vydávat 1 článek/rozhovor/guestpost každý pracovní den. Občas to nevyjde, protože to obnáší práci na desítkách článků současně. Bojuji s nastavováním vlastních procesů, aby se nestávalo třeba to, že když mi někdo něco nedodá, článek nevyjde, ale může ho nahradit jiný. Nebo aby mi týden nestál rozdělaný článek, protože jsem se na to ještě nestihl podívat.

Každopádně věřím v to, že více kvalitního obsahu přiláká větší pozornost. Podle statistik za poslední dny se návštěvnost webu vlivem většího množství obsahu zvyšuje. Je to logické – zajímavé čtení si tak najde více lidí s různými zájmy i potřebami. Pro pravidelné čtenáře to ale dobrá zpráva není…

Důležitou otázkou, kterou si v rámci přípravy nového obsahu kladu, je jeho kvalita. Ne každý rozhovor se mi povede. Někdy mě až zpětně napadá, jak jsem ho mohl vést jinak, na co jsem se mohl zeptat nebo že jsem něco nepochopil správně. To se nedá nic dělat. Každopádně je mým cílem vydávat více praktického obsahu (vyzkoušejte si sami, takhle to dělají oni) a příběhů (jako v rozhovoru s Martinem Rozhoněm).

Vlogování

Tento měsíc jsem poprvé vyzkoušel natočit vlastní vlog. Chtěl jsem to mít za 20 minut hotové. Nakonec to trvalo skoro 3 hodiny! Ale stálo to za to. Mluvil jsem v něm hlavně o chystaných novinkách a hodně VIP hostovi, kterého jsem musel (zatím) odmítnout.

Studio, o kterém ve videu mluvím, je na dobré cestě. Moje aktuální priorita č. 1 je vybudovat konečně prostor, kde budu moci pravidelně natáčet. Původní studio jsem musel opustit a nedařilo se mi teď najít nové. V posledních dnech se ale podepsala nájemní smlouva, a pokud vše vyjde, ještě v první polovině dubna začnu natáčet (ťuk ťuk).

Co to znamená?

Investice do studia budou vysoké, ale nechci to přehánět. Stačí mi stůl a židle a můžeme se do toho pustit. Dekorace apod. budu nejspíš řešit až postupně. Důležité pro mě teď je, abych mohl rychle začít natáčet, jelikož mi stojí několik rozhovorů s hosty, kteří nemají vlastní kancelář.

To není zdaleka vše…

Návštěvnost MP se nakonec přesáhla 56 000. Kdyby nebyly Velikonoce a s nimi nepřišel docela velký propad návštěvnosti, padla by i ta meta se šestkou na začátku. Ale to nevadí. stejně už teď myslím na 70.

navstevnost

Růst návštěvnosti od 1. 3. 2015.

Vyšel se mnou videorozhovor. Madle Čevelové jsem odpovídal na otázky ohledně propagace nového obsahu. Video doporučuji, snažil jsem se v něm odhalit jednoduché způsoby, jak bez finančních nákladů získávám větší visibilitu pro nové články a videa.

Jedna z akcí, kterých jsem se zúčastnil, byla ve Skrz.cz. Kluky se vyplatí sledovat, protože mají teď obrovské plány. Akce byla o Trabantech a já na ní potkal několik zajímavých lidí. Na nové Trabanty se určitě běžte podívat. Já je viděl už dvakrát a jsou super.

Jiří Rostecký

Fotka s Danem Přibáněm, hlavní postavou a tvůrcem Trabantů.

Přednášel jsem v prostorech Evropské komise ČR, a to v rámci konference uspořádané neziskovou organizací Seppia a programu Erasmus+. Mluvil jsem o mých začátcích a snažil se mladé posluchače motivovat k tomu, aby se nebáli a taky se pustili do podnikání.

Jiří Rostecký

Fotka s Lenkou Holubcovou ze Seppie.

A stalo se mnoho dalších věcí. Ani se mi nechce uvěřit, že jsem tento měsíc měl skoro týden volno a nepracoval jsem.

To nejlepší z Mladého podnikatele:

Co se videí týče, rozhodně nebylo, na co si stěžovat. Hitparáda skvělých hostů a informacemi nacpaných videí je zde:

Vyšlo i pár super guestpostů, které byste neměli minout:

No a z rozhovorů a dalších článků tu mám několik pecek:

A spousta dalšího.

One More Thing

Protože v nadcházejících týdnech a měsících chystám spoustu nových věcí, které se budou i nebudou týkat Mladého podnikatele, založil jsem si vlastní facebookovou stránku. Chtěl bych na ni připravovat unikátní obsah, umožnit vám nahlédnout do přípravy nového obsahu a současně na jednom místě koncetrovat to nejlepší, co jsem zrovna vytvořil. Budu moc rád, pokud mi dáte lajk.

Díky moc a držte v dubnu palce. Bude to klíčový měsíc, a pokud se povede, budu pro vás mít spoustu nových skvělých věcí. 🙂

31. 3. 2016

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?