Jiří Rostecký Blog mladého podnikatele

Jak si experimentuji (nejen) s on-page SEO

23. 12. 2015

SEO jsem se nikdy moc nevěnoval. Znal jsem jeho naprosté základy, ale vždy jen v teoretické rovině. Dlouho jsem to chtěl změnit a zkusit i praxi, tak si začínám různě hrát.

Jsou to fakt začátečnické experimenty. Chci vidět, jak vše funguje v praxi a zda ty chytré rady v článcích jsou pravdivé.

Donedávna jsem vůbec neměřil svoje pozice ve vyhledávačích, nesnažil jsem se získat vyšší umístění a tak. Vždycky jsem se zaměřoval na jiné věci. V případě Mladého podnikatele na to, abych publikoval kvalitní obsah, který lidé budou rádi sdílet sám, a u iParťáka na to, aby nás doporučovali klienti dál.

Přesto jsem zjistil, že na některá klíčová slova mám velmi dobré pozice. Návštěvnost z vyhledávačů mi navíc chodí poměrně vysoká a konstatně roste. K testování využívám tento blog + Mladého podnikatele a po pár dnech, kdy jsem zkoušel změnit různé URL, upravit některé texty, jinde texty doplnit apod., jsem si ověřil několik věcí:

Také jsem zkusil, jak velkou roli hraje třeba délka textu. Zatím mám málo dat, ale přijde mi, že zas tak velkou ne. Zkusil jsem vydat jedno předtočené krátké video s Vojtou Kotousem, ke kterému jsem napsal jen 3 odstavce textu. Video bylo během 20 minut na 1. stránce ve vyhledávání.

kotous-audioknihaSchválně jsem si zvolil kw „audiokniha o podnikání“, které není tak konkurenční, ani vyhledávané. Chtěl jsem vědět, jak rychle se do vyhledávání dostanu a kam mě na první dobrou Google umístí.

Zkoušel jsem i různé přepisování URL. Tam, kde jsem s nimi nebyl spokojen, jsem URL přepsal, přesměroval ze staré na novou a čekal, co se stane. V podstatě během dne to Google zaznamenal a já se zobrazil i na frázi, na kterou jsem chtěl, ale předtím jsem na ní nebyl.

URL ale také není nezbytností. Všiml jsem si podstránek, které v URL vůbec nemají klíčovou frázi, ale zobrazují se na ni na vysokých pozicích.

Je super, jak objevuji kolo. 🙂 Chci v tom ale pokračovat, protože jedině tak se podle mě člověk skutečně dokáže něco naučit. Načteno a naposloucháno toho mám spoustu, v praxi ale vyzkoušeno naprosté minimum. Tak si budu hrát dál. Chci zkoušet různé věci, testovat je, vyhodnocovat.


Vedle toho zkouším i další věci. Hodně rád si hraju s tím, jak čtenářům doporučovat další obsah a postupně je provádět webem. Nebo třeba, jak hodně a jak rychle se rozšíří obsah, který já sám nikde nesdílím, jaké typy příspěvků mají největší dosah, jak dlouhý text k nim psát apod. Brzy nasadím i trochu upravená videa a učím se i s PPC reklamou. U té jsem si třeba ověřil, že i inzerát v postranním panelu může přivádět návštěvnost, která na webu projde oproti jiným zdrojům návštěvnosti nadprůměrně podstránek a stráví tam nadprůměrně hodně času.

Testuji v praxi šíleně různých věcí mimo jiné i proto, abych byl trochu chytřejší při rozhovorech. Třeba o PPC jsem toho napsal a natočil tak málo proto, že jsem je nikdy nedělal. Tak teď už mám první vlastní kampaň. 🙂

Nepřišel jsem zatím na nic, co by mě nějak zásadně překvapilo. U všeho jsem věděl, že to tak nějak dopadne. Zatím se mi ale potvrzuje to, že v SEO asi fakt bude všechno hodně relativní. A že spíš než fixní pravidla je nutné myslet na uživatele a tvořit weby pro ně, protože vyhledávač se asi určitě vrátí. Člověk už nemusí.

Jak se učíte SEO vy? Jak sbíráte zkušenosti a ověřujete si to, co si někde přečtete, i v praxi?

23. 12. 2015

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?

To nejlepší z mé tvorby na jednom místě:

Zákulisí mých projektů ◦ Zajímavá čísla e-commerce ◦ Unikátní obsah