Jiří Rostecký Blog mladého podnikatele

Jaká byla akce Marketing v širším kontextu od JsmeMarketing.cz?

28. 2. 2014

Pokud chce Jindřich Fáborský se svým projektem JsmeMarketing.cz nabízet kvalitní vzdělání, může začít slavit, jelikož se mu to povedlo. Zúčastnil jsem se totiž dnešní mini-konference Marketing v širším kontextu, která se odehrála na univerzitní půdě v Olomouci. Byl jsem nadšený.

V poslední době se účastním řady akcí. Byl jsem pozván třeba na Digital Summit, nemohl jsem se nezúčastnit WordCampu a dalších akcí, ale pouze asi pětihodinová akce od Jindřicha z nich byla rozhodně nejlepší. Mix teorie, praktických ukázek a vtipných momentů dal dohromady skvěle strávené odpoledne a velmi moudře investovanou tisícovku.

Kdo přednášel?

Krátce poté, co byla akce vyhlášena, jsem se okamžitě registroval. Podle webu jsem byl asi druhý. Zaujalo mě totiž jedno jméno – Karel Novotný, známý také jako Mindless. O něm jsem poprvé slyšel od Honzy Kvasničky a zaujalo mě to tak, že jsem s ním udělal i velmi zajímavý rozhovor na MladýPodnikatel.cz. Když jsem si pročetl řadu dalších materiálů a slyšel o něm i od jiných lidí, neměl jsem už důvod o něm pochybovat a jeho přítomnost kousek od našich kanceláří si nemohla nevyžádat i mou účast na jeho přednášce.

Kromě něj jsem se těšil i na Jindru Fáborského a byl jsem hodně zvědavý na Marketingovou čarodějku Magdu Čevelovou. Doposud jsem neznal zbývající jména, mezi něž patřil Adam Hazdra a Miroslav Král, ale o to více jsem se těšil, protože jsem čekal, že poznám nové zajímavé lidi.

Co jsem se dozvěděl?

S Jindrou Fáborským asi sdílíme podobný pohled na vzdělávání. Mně na něm (v podobě, v jakém nám jej předkládá školství) vždy vadila přílišná obecnost, nezajímavá interpretace a mnoho dalšího. Všechny přednášky byly přesným opakem. Magra Čevelová měla dokonce na většině slajdů své prezentace fotografie českých podnikatelů a povídala nám o jejich přístupu, firmách a dalších zajímavostech. Snad každá informace byla podložena praktickou ukázkou a člověk si tak mohl dát snadněji dvě a dvě dohromady.

Jindřich Fáborský – Why Do We Still Suck at Online Marketing?


Když Jindra začínal, okamžitě zpříjemnil atmosféru slovy: „Pozval jsem čtyři řečníky. Žádný tu ještě není,“ a po chvíli dodal: „Chtěl jsem udělat úvod, ale protože tu stále nikdo není, něco spíknu.“ Udělal dobře, protože všem asi 40 účastníkům předal zajímavý náhled nejen do oblasti PPC, sociálních sítí, ale třeba i do Google Adsense. Možná se to může zdát jako obrovský záběr, ale vše naštěstí pojal velmi prakticky, a tak to bylo hodně přínosné.

Pár postřehů:


Na závěr nám řekl o zajímavém konceptu sebevzdělávání, kdy se schválně sejde s někým „stejně znalým“ a navzájem si vyměňují zkušenosti a debatují o svém oboru. Hodně zajímavý nápad.

Adam Hazdra – Skvělé služby jako základ marketingu

Adam auditorium rozesmál svým efektem přechodů mezi slajdy powepointové prezentace. Zvláště, když řekl, že jej uvidíme ještě 80x. Vysvětlil nám, co to je design služeb a proč je pro nás důležitý. Osobně jsem si z jeho přednášky odnesl nejvíce a velmi mě mrzí, že ji nestihl celou. Dokonce skvěle komunikoval i s posluchači, na dvou (resp. třech) případech demonstroval to, o čem zrovna mluvil.

Adam byl pro mě největším zážitkem. Hltal jsem snad každé jeho slovo a nikdy nedokážu přesně interpretovat to, co se nám všem snažil říct. Není divu, že stihl asi jen polovinu přednášky, protože vše bylo potřeba důkladně rozebrat a vysvětlit. S ním bych chtěl strávit den…

Miroslav Král – Online marketing strategie – z pohledu klienta, agentury a dynamiky trhu

20 let zkušeností bylo znát. Miroslav Král začal slovy: „Nejsem typickej online markeťák. Není mi třicet, ani dvacet pět. Je mi přes čtyřicet,“ čímž nás všechny rozesmál. Poté se rozpovídal o marketingové strategii a především vše demonstroval na případových studiích a praktických ukázkách. Bylo to hodně zajímavé.

Opět je škoda, že řečník neměl více času. Uvedl jen dvě případové studie, z nichž jedna měla brutálně nízký rozpočet a přesto byla úspěšná. Informací, které padly, bych měl ještě mnohem více, ale to by vydalo skoro na menší ebook. 🙂

Magdaléna Čevelová – Mikrobyznys, marketing a jádro podnikání

Když Marketingová čarodějka seděla „před tabulí“, viděl jsem v ní typickou učitelku. V něčem si listovala, dívala se po třídě a tak nějak mě myšlenkami vracela na střední. 🙂 Naštěstí taková ale nebyla, její přednáška byla praktickými příklady asi nejvíc nahuštěnou prezentací, jakou jsem kdy viděl. Za její nápad na pozadí vložit fotky reálných lidí by si zasloužila samostatný potlesk, vše totiž okamžitě dostalo zcela jiný kontext. Uvedla několik rozdílů mezi malou firmou a korporací, které jsem si popravdě nezapisoval (nic nového), ale rázem se dostala na daleko zajímavější témata.

Přednáška byla nakonec skvělá, plná zajímavých informací a moc jsem si ji užil.

Karel Novotný – Offline is not dead

No, co říct k Mindlessovi? Asi to, co řekl Jindra Fáborský a tweetnul to Viktor Hanáček, se kterým jsem seděl „v lavici“:


Jsem moc rád, že jsem mohl Karla vidět naživo. Byl to zážitek. Nechybělo ani pár prostředníčků, řada peprných slov a především hodně praktických příkladů. Příště bych možná uvítal méně anglickou prezentaci při české přednášce, ale to je detail.

Co říct k samotné akci?

Byla skvělá. Není moc co vytknout. I občerstvení bylo dostačující, snad jen WiFina skoro nefungovala, což byla velká škoda, protože přednášející sami odkazovali na různé weby a člověk se na ně nemohl podívat. To ale nevadí, já si vše zapsal a mohl prostudovat doma.

Těším se na další akce JsmeMarketingu a děkuji všem přednášejícím i organizátorům za skvělé a přínosné odpoledne. Já doufám, že jsem správně bez kontextu interpretoval alespoň několik málo informací, které mne zaujaly. Těším se, až budou prezentace k nahlédnutí. Klidně sledujte můj Twitter, kam je určitě budu postovat.

28. 2. 2014

Komentáře čtenářů:

Co na můj článek říkáte vy?

To nejlepší z mé tvorby na jednom místě:

Zákulisí mých projektů ◦ Zajímavá čísla e-commerce ◦ Unikátní obsah